Vihreiden Järvinen tyrmistynyt Postin suunnitelmista: Valtio-omistajan puolustettava suomalaista työtä

TIEDOTE 21.3.2019 Posti on ilmoittanut siirtävänsä Palvelukeskuksensa töitä Suomesta Tallinnaan. Helsingissä, Tampereella ja Jyväskylässä toimivasta Palvelukeskuksesta valtionyhtiö irtisanoo 23 henkilöä. Posti tarjoaa työntekijöille mahdollisuutta siirtyä jatkamaan työtä irtisanomisajan jälkeen Tallinnaan paikallisen palkkatason mukaisilla palkoilla. Vihreiden kansanedustaja Heli Järvinen on tyrmistynyt valtionyhtiön toiminnasta. –Postin työntekijöiden kannalta ei ole oikeudenmukaista, että ensin heidän työnsä siirretään Tallinnaan ja tämän jälkeen heille tarjotaan mahdollisuutta siirtyä töihin paikallisella palkkatasolla. Valtionyhtiö ei voi kohdella työntekijöitään näin, vaan sen on puolustettava suomalaista työtä, työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan varapuheenjohtajana toiminut Järvinen sanoo. –Postin päätös ei lisää kyseisen valtionyhtiön luottamusta, ei ainakaan työntekijöiden silmissä. Järvinen korostaa, että seuraavalla hallituskaudella Suomen työllisyysaste on nostettava pohjoismaiselle tasolle 75 prosenttiin. –Vihreät haluaa luoda 100 000 uutta työpaikkaa vuoteen 2023 mennessä. Teknologian ja työn murros muuttavat yhteiskuntamme perusrakenteita. Nyt tarvitaan vahvaa satsausta koulutukseen ja osaamiseen. Työttömien syyllistämisen ja työntekijöiden aseman heikentämisen sijaan työelämään pääsyä on helpotettava ja turvaa lisättävä, jotta työelämään mahtuu yhä useampi eikä yhä harvempi, Järvinen sanoo. Lisätietoja: kansanedustaja Heli Järvinen puh. 050 512 1736 Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.